eurobon.pl

Blog ogólnotematyczny

mity o samochodach Opel
Motoryzacja

4 nieprawdziwe mity o samochodach Opel

Sprzedaj Opla i kup samochód — doświadczeni właściciele aut nie raz słyszeli to kpiące zdanie-aforyzm, które robi aluzje do tego, że okropnijszego samochodu niż Opel nie istnieje. Oczywiście, że daleko nie wszyscy podzielają tej opinii, jednak nie można negować tego, że w społeczeństwie naprawdę mocno się zakorzeniło kilka błędnych poglądów, które umniejszają godność rozbrykanego “Niemca”.

Sprzedaj Opla i kup samochód — doświadczeni właściciele aut nie raz słyszeli to kpiące zdanie-aforyzm, które robi aluzje do tego, że okropnijszego samochodu niż Opel nie istnieje. Oczywiście, że daleko nie wszyscy podzielają tej opinii, jednak nie można negować tego, że w społeczeństwie naprawdę mocno się zakorzeniło kilka błędnych poglądów, które umniejszają godność rozbrykanego “Niemca”.

Żeby wnieść nieco jasności w tą kwestię będą dalej obalone cztery najbardziej rozpowszechnione mity, które złe języki rozpuszczają o samochodach marki Opel wszystkich modeli — od Adam do Zafira.

mity o samochodach Opel

Mit numer 1: Opel szybko gnije

To jest zupełnie nieuzasadnione stwierdzenie, które nie jest oparte o obserwacje praktyczne pracowników warsztatów samochodowych. Oczywiście jeśli Opel miał wypadek, a jego właściciel nie zadał sobie trudu, żeby przeprowadzić niezbędne prace renowacyjne, wtedy obszary z naruszeniem integralności lakieru będą poddane pod wpływ korozji. Ale jednak to stwierdzenie sprawiedliwie dotyczy się jakiegokolwiek innego samochodu — nawet ręcznie zbieranego  Rolls-Roycea.

Mit numer 2: Silnik Opla szybko się zużywa

Prawdziwe będzie nieco inne stwierdzenie, że silniki samochodów Opel są wymagające do pielęgnacji regularnej. To oznacza, że w celu zabezpieczenia długotrwałej i niezawodnej służby silnika od Opla trzeba się dotrzymywać kilku prostych zasad:

  • po każdych 100 000 km przebiegu potrzebne jest regulowanie zaworów;
  • regularnie wymieniać olej;
  • kontrolować to, żeby pas układu rozrządu silnika spalinowego nie był zniszczony;
  • od czasu do czasu czyścić przepustnicę.

Kupić olej, filtr lub inne potrzebne części zamienne do Opla łatwo i niedrogo można w Sklepie Internetowym Akcesoriów Samochodowych https://www.autobrat.pl/.

Mit numer 3: po pierwszych 50 000 km przebiegu rozpoczynają się pierwsze usterki

To jest nieprawda. W zasadzie, pierwsze usterki właściciele Opli zauważają po 150-200 tysiącach km przebiegu. Dla sprawiedliwości trzeba podkreślić, że przebieg jest daleko nie najgłówniejszym wskaźnikiem stanu samochodu. Jeśli przyjmiemy jak pewnik, że auto nie przechodzi regularnego serwisu, a kierowca nie ma praktycznego doświadczenia kierowania, to pierwsze problemy mogą powstać znacznie wcześniej.

Na przykład dość często zdarzają się wczesne usterki ręcznej skrzyni biegów u właścicieli aut, którzy.nie utrzymują sprzęgła podczas zmiany biegów, włączają niewłaściwy bieg i tak dalej.

Mit numer 4: motor Opla zużywa bardzo dużo paliwa

Trzeba podkreślić, że pojęcie “dużo” jest bardzo niekonkretnym, żeby go przedmiotowo omawiać, ponieważ to zależy od modelu samochodu. Na przykład, szeroko popularna Opel Astra zużywa około 8-9 litrów na 100 km podczas jazdy po mieście i 4-6 litrów podczas jazdy poza miastem. Jest to dużo lub mało – pytanie bardzo subiektywne.

Ogólnie rzecz biorąc, Opel uważany jest za dość ekonomiczne auto, zwłaszcza jeśli kupować nowszy model.

Na zakończenie

Podsumowanie wszystkiemu wyżej wymienionemu będzie krótkie: możliwe, że Opel nie jest najlepszym samochodem w świecie, jednak plotki o jego zawodności są całkowicie nieprawidłowe. W rzeczywistości Opel jest zwykłym autem średniej klasy, które przy odpowiednim poziomie dbania o nim będzie wiele lat pełnić niezawodną służbę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *